Tips Online Zichtbaarheid in tijden van crisis
In de tijd van een crisis is het belangrijk om als ondernemer online zichtbaar te zijn en te blijven. Om in beeld te blijven bij jouw (potentiele) klanten en volgers. Want als je dat niet doet, raak je uit beeld. En dat wil niet, toch?
Dus tijd voor actie! Maar wat plaats je dan precies? Want bijna iedere ondernemer gaat online. Iedereen is online. We worden overspoeld met content, aanbiedingen en informatie. Hoe val jij nu op met jouw berichten en trek jij de aandacht van jouw klanten?
Ik geef je een aantal tips om content te maken die écht verbindt. Voor jouw online zichtbaarheid. Zodat jij échte connectie maakt met jouw doelgroep. Ook in tijden van crisis. Juist in tijden van crisis.
1. Check je ingeplande content
Start met het controleren van wat je hebt ingepland staan aan content. Check de inhoud. Want je zult niet de eerste zijn bij wie een automatisch ingepland bericht onhandig blijkt te zijn of totaal niet gepast. Dus kijk naar de berichten die je al hebt ingepland. Past het nog? Voelt het goed? Geen probleem. Twijfel je? Pas de inhoud van je bericht aan naar het NU. Naar deze tijd.
2. Luister naar je klant
Stem de inhoud van je content af op je klant. Want voor wie maak jij die content eigenlijk? Precies: je (potentiele) klanten. Niet voor jezelf!
Wat wil je klant? Waar heeft je klant behoefte aan in deze tijd van crisis? Speel daarop in.
De meeste klanten willen positiviteit. Berichten die inspireren en informeren. Zoom daar op in. Zo maak jij echt connectie met je (potentiele) klanten en volgers. Laat jij zien dat jij hart hebt voor jouw klanten. Met ze meeleeft en meedenkt. Ook in moeilijke tijden. Maar wel met een posititieve tone-of-voice.
Bijvoorbeeld: Welke vragen hebben zij? welke twijfels zijn er? Deel tips, oplossingen, alternatieve mogelijkheden, jouw aanbod of dienst waar kun jij nu mee kunt helpen.
Richt je hierbij niet alleen op nieuwe klanten. Vergeet ook zeker je bestaande klanten niet.
3. Maak een plan van aanpak
Benut je tijd goed. Maak een plan van aanpak. Verdiep je in je doelgroep en in je content. Zodat jij precies weet wat je wanneer moet plaatsen. En op welke kanalen. Stem daar je inhoud op af. Maar het relevant en interessant.
Neem je tijd. Doe geen overhaaste dingen. Ga na wat jij voor toegevoegde waarde kunt bieden. Juist nu. En ga geen paniek berichten plaatsen. Dat voelt je lezer en schrikt juist af.
In tijden van een crisis is het belangrijk om het gevoel van je doelgroep in de gaten te houden. Vaar niet op je vaste koers, maar neem even de tijd, kijk wat er leeft onder je doelgroep en pas je strategie eventueel aan.
4. Laat je niet gek maken
Iedereen om je heen komt met geweldige ideeen, acties en weggevers. Er wordt gegooid met gratis en kortingen. Laat je hier niet door afschrikken. Blijf vooral bij jezelf en bij je aanbod. En ga niet lukraak iets lanceren of posten. Natuurlijk is het goed om te denken aan een goed alternatief aanbod. Online. Wat je ook na een tijd van crisis kunt blijven aanbieden. Maar doe het niet overhaast.
Wanneer je met deze tips rekening houdt in je content in tijden van een crisis, maak jij het verschil. Jij biedt echt een meerwaarde. Hierdoor kun jij je onderscheiden van de rest. Én: je blijft online zichtbaar. Ook in deze tijden. Zodat je niet uit beeld verdwijnt. Want er komt ook weer een tijd na de crisis!
Benieuwd hoe het met jouw online zichtbaarheid gaat in het NU.
Laat hieronder een reactie achter…