Online Zichtbaarheid deze zomer

Actieplan voor jouw Online Zichtbaarheid deze zomer

Als ambitieuze ondernemer heb je grootse plannen voor de tweede helft van dit  jaar. Na de zomer wil je gaan knallen. Je bent klaar voor meer klanten. Het wordt tijd om inhoudelijk goede content te maken! Te werken aan jouw online zichtbaarheid voor deze zomer!

Maar ja, je wilt ook van deze zomerperiode genieten. Nog lekker op vakantie. 

Ik geef je een actieplan met een aantal tips hoe jij deze zomer jouw content heel easy vooraf kunt inplannen.  Zodat jouw (potentiele) klanten jou ook deze zomer weten te vinden. Weten wie je bent en wat jouw aanbod is. Zodat jij in beeld bent en blijft. Ze jou gaan volgen en blijven volgen. En uiteindelijk klant worden.  En jij kunt in de tussentijd heerlijk genieten van de zomer en jouw vakantie!



1. Content voor Social Media vooraf inplannen


Content voor je social media kanalen kun je vooraf heel gemakkelijk inplannen. Je hebt diverse social media planners waarmee je je accounts kunt beheren en berichten en video’s vooraf kunt inplannen. Zoals bijvoorbeeld Buffer, Hootsuite, Later en Studio voor Makers van Facebook.

Voordelen:

  • Plaatsen van updates en berichten op meerdere kanalen tegelijk.
  • Tijdbesparing door in de tool diverse accounts te beheren.
  • Vooraf inplannen van berichten.
  • Gemakkelijk bijhouden van reacties en reageren op berichten.
  • Analyse van de berichten. Hoe succesvol zijn de berichten. Statistieken zijn overzichtelijk.
  • Overzicht op 1 pagina wat er wanneer ingepland staat.
  • Gebruiksvriendelijk.

Ideaal wanneer je veel berichten vooraf wilt inplannen op diverse kanalen. En deze berichten vervolgens goed wilt opvolgen. Zelf gebruik ik Hootsuite voor LinkedIn. Studio voor Makers van Facebook gebruik ik voor het inplannen van berichten op Facebook en Instagram.




2. Je mailings vooraf inplannen


Emailmarketing. Je ontkomt er niet meer aan als ondernemer. Money is in the list!  Ook in de vakantieperiode. 

Een van de snelste en gemakkelijkste manieren om (potentiële) klanten te bereiken is een mailing. Afgestemd op de zomer. Het NU. Ook kun je een weggever op je website plaatsen. Afgestemd om de zomer. Om je emaillijst verder op te bouwen. Dé tools hiervoor zijn bijvoorbeeld Active Campaing, Mailblue en LaPosta. 

Voordelen:

  • Je kunt je doelgroep gerichte persoonlijke emails versturen, een band opbouwen en ze vervolgens gericht naar je aanbod sturen.
  • Je kunt nieuwsbrieven en emails persoonlijk maken en met een mooie opmaak.
  • Mailings kun je agenderen. Dus vooruit inplannen.
  • Via automations kun je automatische emails versturen na de aanvraag van bijvoorbeeld een weggever.
  • Een nieuwsbrief is een goede manier om in contact te blijven met je (potentiele) Klanten.
  • Meer traffic naar je website.
  • Gebruiksvriendelijk.



3. Extra tips voor online zichtbaarheid deze zomer


Daarnaast is het leuk om iets extra’s te doen voor je klanten. Vergeet daarbij ook zeker niet je bestaande klanten. Je kunt ze bijvoorbeeld een kaartje sturen via Hallmark, Kaartje2go of Greetz. Of een kleine attentie. Ook deze zijn post is vooraf in te plannen.

Het is in ieder geval belangrijk dat je content deelt waar mensen ook daadwerkelijk iets aan hebben. Pas dan maak je échte connectie. Trek je de interesse en gaan mensen je volgen en blijven je volgen. Deel persoonlijke ervaringen. Wat je bijvoorbeeld op dit moment aan het doen bent. Een weggever aan het maken, het voorbereiden van een afspraak. Deel een waardevolle tip voor de zomer. Gebruik bijvoorbeeld een inspirerende quote en schrijf erbij wat jij daar zo inspirerend aan vindt. Stem de inhoud ook af op het NU. Waar heeft je (potentiele) klant in deze zomertijd behoefte aan. Hoe ga jij nu met bepaalde zaken om in de vakantieperiode. Of hoe kun je je klanten nu helpen.


Vind je dit lastig of kun je hier hulp bij gebruiken? Kijk hier voor mijn aanbod. Ik help je graag!



Fijne Zomer!

Laat een reactie achter