canva3

5 handige online tools voor jou als (online) ondernemer die je tijd besparen

Als ondernemer wil je snel, efficiënt en overzichtelijk werken. Tijd is money. Dus wil je zoveel mogelijk tijd kunnen besparen om echt te kunnen werken aan je business. Niet aan “randzaken”.

Online tools helpen je in je dagelijks werk. Ze zijn gebruiksvriendelijk en ondersteunen. Het maakt het ondernemen een stuk gemakkelijker en leuker.  

Ik heb een aantal slimme tools voor je. Die je gemakkelijk en snel kunt inzetten. Met direct resultaat. Als Virtueel Assistent en vanuit mijn ervaring met Office Support werk ik hier dagelijks mee. Voor mezelf en voor mijn klanten.

1. Trello

Trello is een projectmanagementtool waarin je verschillende projecten kunt vastleggen en uitwerken. Om overzicht te houden. Je werkzaamheden en projecten te managen. Je kunt samen met anderen werken aan een project en houdt gemakkelijk overzicht over de voortgang. Trello werkt met “prikborden”. Daarin kun je vervolgens taken en activiteiten noteren. Bovendien kun je met een checklist werken en taken afvinken. Alle taken en kaarten kun je koppelen aan labels of personen. 

Een gebruiksvriendelijke tool. Werkt overzichtelijk. Je ziet direct wat is afgehandeld en wat er nog open staat aan acties. 

Voordelen:

  • Snel overzicht van de status en voortgang van projecten;
  • Gratis;
  • Gebruiksvriendelijk;
  • Je kunt met een heel team het bord gebruiken;
  • Gemakkelijk om een planning te maken van een project met alle taken en activiteiten.

2. Active Campaign of Mailblue 

Emailmarketing. Je ontkomt er niet meer aan als ondernemer. Money is in the list! 

Dit zijn de tools om zoveel mogelijk klanten aan te trekken op een zo gemakkelijk mogelijke manier. Alle klanten en potentiele klanten die zich inschrijven op jouw emaillijst worden automatisch in de tool opgeslagen. 

Een lijst met (potentiele) klanten helpt je om succesvol te ondernemen. Te groeien. Te verkopen. Je kunt nieuwsbrieven versturen. Je kunt werken met lijsten/groepen, klanten bepaalde tags meegeven en door middel van automations en sales funnels de klanten gericht, persoonlijk en automatisch benaderen.

Een van de snelste manieren om je emaillijst te laten groeien is bijvoorbeeld het delen van een digitale weggever. Door de weggever aan te vragen, komen mensen op je lijst te staan. Ook kun je met Active Campaign je e-mails opvolgen. Wordt de mail gelezen? Wordt de weggever gedownload? Ook op die acties kun je gericht e-mails versturen. En werkt het niet, dan tweak je de funnel.

Voordelen:

  • Je kunt je doelgroep gerichte persoonlijke e-mails versturen, een band opbouwen en ze vervolgens gericht naar je aanbod sturen;
  • Je kunt nieuwsbrieven en e-mails persoonlijk maken en met een mooie opmaak;
  • Een nieuwsbrief is een goede manier om in contact te blijven met je (potentiele) klanten;
  • Meer traffic naar je website;
  • Door lijsten kun je de verschillende groepen informatie versturen die alleen voor hen relevant is;
  • Gebruiksvriendelijk.


3. Canva

Canva is een tool om visuals te maken en te ontwerpen. Voor je content op social media. Maar ook voor het maken van een e-book, een flyer, poster of een presentatie.

Canva heeft een grote bibliotheek met templates, foto’s, illustraties en sjablonen. Maar je kunt ook zelf ontwerpen in de tool met je eigen logo en huisstijl. Het is eenvoudig in gebruik. Je ontwerpen sla je op in de tool. Ook kun je ze heel gemakkelijk downloaden voor gebruik. Het is gratis en biedt ontzettend veel mogelijkheden.

Voordelen:

  • Gebruiksvriendelijk;
  • Standaardafmetingen te selecteren voor social mediaberichten, advertenties, etc.;
  • Keuze uit veel lay-outs voor content berichten, e-books, flyers, presentaties, etc.;
  • Keuze uit gratis en betaalde foto’s en je kunt eigen foto’s uploaden;
  • Alle ontwerpen kun je downloaden in pdf, jpg en png.;
  • Professionele en herkenbare uitstraling in je online zichtbaarheid.


4. Hootsuite

Hootsuite is een social mediaplanner. Met Hootsuite kun je voor diverse social mediakanalen je accounts beheren, berichten vooruit inplannen, analyseren. 

Voordelen:

  • Plaatsen van updates en berichten op meerdere kanalen tegelijk;
  • Tijdbesparing door in 1 tool diverse accounts te beheren;
  • Vooraf inplannen van berichten;
  • Gemakkelijk bijhouden van reacties en reageren op berichten;
  • Analyse van de berichten. Hoe succesvol zijn de berichten. Statistieken zijn overzichtelijk;
  • Overzicht op 1 pagina wat er wanneer ingepland staat;
  • Gebruiksvriendelijk.

Ideaal wanneer je veel berichten vooraf wilt inplannen op diverse kanalen. En deze berichten vervolgens goed wilt opvolgen.


5. Moneybird

Ik ben echt fan van Moneybird. Het is een automatisch boekhoudprogramma waarin je je administratie kunt verwerken. Facturen en offertes maken. Inkomende facturen inboeken. Je kunt het systeem zelfs aan je bankrekening koppelen. Daarnaast kun je er je btw-aangifte mee doen.  Met 1 druk op de knop. Ideaal!

Voordelen:

  • Gebruiksvriendelijk;
  • Klanten kunnen een factuur direct met ideaal betalen;
  • Facturen kun je vooraf inplannen;
  • Bonnetjes direct inboeken door maken van een foto;
  • Koppeling met bank;
  • Duidelijk overzicht van verstuurde en nog openstaande facturen;
  • Offertes gemakkelijk om te zetten in een factuur;
  • Btw-aangifte mogelijk.

Voor zzp-ers echt een aanrader. De tool maakt je administratie een stuk sneller en eenvoudiger. Je hebt altijd zicht op je actuele, financiële stand van zaken van je bedrijf.

Deze tools besparen je veel tijd. Echt. Het is even investeren om ze in te richten. Maar daarna heb je er veel profijt van. Het maakt het ondernemen zo veel gemakkelijker!


Heb je hierbij hulp nodig? Weet je niet waar je moet beginnen? Ik kan je helpen. Neem contact met mij op via contact@mirandahoefmans.nl

Laat een reactie achter